close

 

 

昨天 在PPS上看了一部電影  "給茱麗葉的信"

最後有一段話   很深入我的心   跟好友們一起分享

 

“What”&”if” are two words as non-threatening as words can be. But put them together, side by side, and they have the power to haunt you for the rest of you life.”What if?”I don’t know how your story ended, but if what you felt then was true love, then it’s never too late. If it was true then, why wouldn’t it be true now?You need only the courage, to follow your heart. I don’t know what a love like Juliet’s feels like, a love to leave loved ones for, a love to cross oceans for, but I’d like to believe, if I ever were to feel it, that I’d have the courage to seize it , if you didn’t. I hope one day that you will. All my love.

 

“怎樣”和”如果”是兩個毫無傷害性的詞語。但是如果放在一起,同時出現,就會產生困擾你一生的力量。假如那又怎樣?我不知道你故事的結局,但如果妳事後依然有感覺,那就是真愛。並且永遠不會太晚,如果當時感覺是真的,何不現在去實現呢?你需要的僅僅是勇氣,要遵從你的心。我不知道甚麼才是茱麗葉之愛,生離死別之愛,遠隔重洋之愛,但我相信,如果我曾感受真愛,我就會有勇氣抓住真愛,如果你還沒有抓住,我希望有一天你可以。獻上我全部的愛。

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Connie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()